Česká pošta
Pro zaslání balíčku prostřednictvím České pošty si můžete v košíku vybrat jednu z pěti služeb:
1. Česká pošta - Doporučeně Ekonomicky (doporučené psaní - RR EK)
Doručení na Vaši adresu ekonomickým režimem, přeprava trvá 1-2 pracovní dny od naší expedice (expedujeme-li v úterý, balíček Vám bude doručen ve středu nebo ve čtvrtek. Pokud v pátek, bude Vám doručen v pondělí nebo v úterý). V rámci této služby pošta nerozesílá adresátovi avíza v podobě SMS a e-mailu, také díky tomu se však jedná o nejlevnější způsob doručení.
Tento handicap se snažíme potlačit tím, že Vám odkaz pro sledování zásilky (Track & Trace) zasíláme sami v e-mailu o vyřízení objednávky, který od nás obdržíte vždy v den expedice Vašeho balíčku. Máte tak vždy možnost zjistit, co se s Vaším balíčkem děje a kde se aktuálně nachází.
Tento způsob dopravy není umožněn pro objemnější zboží, které svými rozměry přesahuje rozměry povolené Českou poštou (maximální tloušťka balíčku 5cm).
2. Česká pošta - Doporučeně Prioritně (doporučené psaní - RR D+1)
Doručení na Vaši adresu prioritním režimem s dodáním následující pracovní den po naší expedici (expedujeme-li v úterý, balíček Vám bude doručen ve středu. Pokud v pátek, bude Vám doručen v pondělí). V rámci této služby pošta nerozesílá adresátovi avíza v podobě SMS a e-mailu, také díky tomu se však jedná o nejlevnější způsob doručení.
Tento handicap se snažíme potlačit tím, že Vám odkaz pro sledování zásilky (Track & Trace) zasíláme sami v e-mailu o vyřízení objednávky, který od nás obdržíte vždy v den expedice Vašeho balíčku. Máte tak vždy možnost zjistit, co se s Vaším balíčkem děje a kde se aktuálně nachází.
Tento způsob dopravy není umožněn pro objemnější zboží, které svými rozměry přesahuje rozměry povolené Českou poštou (maximální tloušťka balíčku 5cm).
3. Balík Do ruky (DR)
- Doručení na Vaši adresu.
- Obdržíte SMS a e-mail s informací o pohybu balíku a to ode dne jeho podání.
- Doručení proběhne obvykle následující pracovní den po naší expedici, pokud nedojde ke zdržení na straně pošty.
- Pomocí odkazu pro změnu doručení si můžete v den podání po obdržení elektronického avíza změnit způsob nebo termín doručení.
- V případě uložení zásilky na poště je možné balík vyzvednout na základě kódu pro vyzvednutí, který naleznete v SMS nebo e-mailovém avízu o uložení.
- Úložní dobu lze prodloužit ze standardních 7 na 15 dní, a to prostřednictvím odkazu, který bude k dispozici v avízu.
4. Balík Na poštu (NP)
- Balíček si necháte zaslat na Vaši pobočku České pošty, na které bude následně připraven k vyzvednutí, nedojde tak k pokusu o doručení na Vaši adresu. Službu podporuje většina poboček.
- O možnosti vyzvednutí jste poštou informováni prostřednictvím SMS nebo e-mailem již v den podání nebo v okamžiku uložení balíku na poště.
- Možnost vyzvednutí na zvolené poště je obvykle následující pracovní den po naší expedici, pokud nedojde ke zdržení na straně pošty.
- Pomocí odkazu pro změnu doručení si můžete v den podání po obdržení elektronického avíza změnit poštu, kde si chce balík vyzvednout.
- Pokud si z nějakého důvodu nemůžete nebo nechcete Balík Na poštu vyzvednout, můžete zažádat o jeho doručení až k Vám domů.
- Úložní dobu lze prodloužit ze standardních 7 na 15 dní, a to prostřednictvím odkazu, který bude k dispozici v avízu.
5. Balík Do balíkovny (NB)
- Balíček si necháte zaslat na partnerské výdejní místo české pošty (trafika, drogerie, papírnictví... podobně jako u Zásilkovny) viz seznam výdejen nebo na pobočku České pošty, která disponuje specializovanou přepážkou "Balíkovna". Touto přepážkou disponují jen vybrané pobočky České pošty viz seznam Balíkoven.
- Jakmile od nás pošta převezme zásilku do přepravy, obdržíte od pošty e-mailové avízo o podání.
- V okamžiku uložení zásilky na Vašem výdejním místě Balíkovna Vám bude zasláno avízo o uložení (e-mail/SMS). V tuto chvíli je Váš balíček připraven na Vaší poště nebo partnerském výdejním místě k vyzvednutí (obvykle následující pracovní den po naší expedici, pokud nedojde ke zdržení na straně pošty).
- Na poště si zásilku vyzvednete tak, že si zvolíte službu "Zrychlený výdej balíků" na vyvolávacím systému (u nových vyvolávacích systémů stačí pouze načíst čárový kód z mobilního telefonu nebo avíza) a následně budete přednostně vyzváni k přepážce. Přepážkové pracovnici sdělíte kód pro vyzvednutí zásilky (součást avíza o uložení) a Vaše jméno nebo číslo balíku, případně předložíte doklad totožnosti.
Na partnerském výdejním místě sdělíte kód pro vyzvednutí zásilky (součást avíza o uložení) a Vaše jméno nebo číslo balíku.
- Dobírku můžete na všech poštovních specializovaných přepážkách Balíkovna uhradit také platební kartou, a to i na depech. Na partnerských výdejních místech záleží možnost platby kartou na konkrétní pobočce.
- Úložní doba je 7 dní.
- V rámci Balíkovny jsou nabízeny také výdejní boxy jako Alzaboxy a OX Point Boxy.
Více se o možnostech a cenách dopravy dozvíte ZDE.